Surpriza coaptă de AEP privind mărirea campaniei electorale pentru toate tipurile de alegeri la 90 de zile se împiedică de un lucru esenţial: banii. Autoritatea a uitat să ia în calcul şi acest aspect, candidaţii fiind nevoiţi să aibă buzunarele doldora pentru a putea alerga după voturi trei luni, pentru a putea să-şi prezinte programele în tot acest timp. Deşi au invocat şi alte motive, majoritatea parlamentarilor, cu experienţă electorală în spate, au invocat imposibilitatea susţinerii din punct de vedere financiar a unei astfel de campanii.
Un partid va face cu greu faţă unei campanii de şase luni, a susţinut deputatul PSD Valeriu Zgonea. “După primele 90 de zile, toţi cei implicaţi în organizarea campaniei vor fi sleiţi. Nu vor apuca să se odihnească bine că, cel mai probabil prin august, o vor lua de la capăt. În afară de asta, costurile vor fi ridicate. Nu cred că se va accepta o astfel de variantă”, a declarat Zgonea. “90 de zile de campanie electorală dovedesc interesul PDL şi al celor care cumpără voturi de a prelungi termenul de oferire de bani, cadouri, pungi şi alte metode brevetate de PDL. Este greu de înţeles de ce e nevoie de 90 de zile, când 30 sunt de ajuns”, a spus şi preşedintele PSD, Victor Ponta.
“Campania anunţată de AEP este foarte mare. Asta ar însemna un consum foarte mare de timp, de bani, timp pentru alegători, pentru staff. Tendinţa ar trebui să fie spre o campanie mai puţin costisitoare decât pentru prelungirea spectacolului electoral”, a declarat deputatul PC Sergiu Andon. Potrivit acestuia, politicienii români au adoptat stilul americanilor în campanie, dar România are nevoie de idei, de proiecte. “Trei luni înseamnă un sfert dintr-un an, ceea ce înseamnă că a 16-a parte din mandat alesul şi-o petrece în campanie. E mult! Consilierii încep să se gândească la campanie, în loc să-şi facă treaba. Administraţia locală va fi b