Platformele bancilor de internet banking erau aproape necunoscute clientilor in urma cu cativa ani, insa penetrarea internetului in randul populatiei a schimbat situatia. Daca in trecut bancile incercau sa atraga cat mai multi oameni in sucursale, acum institutiile de credit incearca sa castige tot mai multi clienti de internet banking.
Bancile investesc sute de mii de euro in ultima perioada in platforme de internet banking pentru a implementa noi servicii, facilitati, a imbunatatii siguranta tranzactiilor sau a le schimba imaginea.
Banca Transilvania, una dintre putinele institutii de credit cu capital majoritar autohton, a anuntat ca intentioneaza sa lanseze in luna mai o varianta imbunatatita a aplicatiei sale de internet banking. BT are un buget pentru IT de aproximativ 15 milioane de euro in acest an, comparativ cu anul trecut cand sumele investite erau estimate la aproximativ 10 milioane de euro.
Altre trei banci din sistem au anuntat in ultimele luni adaugarea de noi servicii pe platforma de internet banking. BRD - Groupe Societe Generale, a doua banca din sistem, a adaugat doua noi functionalitati la serviciul de internet banking, clientii bancii avand de la finalul anului 2010 posibilitatea de a realiza transferuri internationale si plati programate prin intermediul BRD-Net. Totodata, banca a anuntat ca a redus cu 50% comisioanele percepute la operatiunile realizate prin internet banking, mobile banking sau phone banking.
Turcii de la Garanti Bank isi tenteaza clientii cu meniuri dedicate pentru plata facturilor curente prin internet banking si reincarcarea cartelei pre-platite de telefonie mobila. Noile servicii de plata sunt disponibile, intr-o prima etapa, clientilor Vodafone. Ungurii de la OTP Bank Romania le ofera clientilor posibilitatea de a accesa platforma bancii de internet banking chiar si de pe telefonul mobil.