După 15 ani de muncă într-o multinaţională, clujeanul s-a angajat la Primărie. În trei zile, el a conceput şi a fabricat pentru municipalitate aparatele care permit evaluarea funcţionarilor.
A lucrat timp de 15 ani în telecomunicaţii, într-o multinaţională, însă din septembrie 2008, Marcel Ielcean lucrează în primărie. Acum este şeful Serviciului Strategii de Informatizare. În această calitate, Marcel a proiectat şi realizat aparatul, dar şi softul necesar acestuia, care numără calificatifele – nesatisfăcător, bun, foarte bun - acordate de cetăţeni funcţionarilor de la ghişeele primăriei. Plătitorii de taxe au la dispoziţie o cutiuţă cu trei butoane pe care pot apăsa, în funcţie de satisfacţia sau nemulţumirea faţă de modul în care au fost trataţi de funcţionar.
Trei butoane, trei zile
Ielcean a studiat problema două zile. Într-o jumătate de zi a fabricat prototipul şi peste încă o jumătate de zi, toate cele 10 aparate de evaluare au fost pregătite pentru a fi montate la ghişeele de la Impozite şi taxe. „Dacă ar fi trebuit să le cumpărăm, ar fi costat 6-7.000 de lei, iar cele făcute de noi au fost toate 100 de lei“, spune Marcel Ielcean despre economia pe care a reuşit să o facă primăria prin faptul că un angajat de-al său a realizat „butonul cetăţeanului“.
Marcel nu se consideră „inventator“. „Trebuie doar să găseşti soluţia optimă atât din punct de vedere funcţional, cât şi material la problemele cu care ne confruntăm la ora actuală“, este de părere informaticianul. De altfel, prima aplicaţie informatică a realizat-o în 1989, pe vremea când era în clasa a X-a. Era un soft care interpreta date pentru Muzeul de Istorie. În facultate, materia sa preferată a fost „Protocoale de comunicaţie“. Acum lucrează la trasferarea cât mai multor servicii ale primăriei online.
Căsătorii online
„E important confortul cetăţeanului, e imp