Prototipul hibrid diesel-electric Volkswagen XL1, pe care producătorul auto german îl prezintă astăzi, la un salon de profil organizat în Qatar, are un consum mediu oficial de numai 0,9 l/100 km. Sursa: VWSursa: VWSursa: VWSursa: VWSursa: VWSursa: VW
1 /.
Nemții demonstrează o dată în plus că posedă un oarecare simț al umorului.
Cum altfel, decât într-o notă amuzantă, se poate interpreta decizia grupului Volkswagen de a prezenta un autoturism, care are nevoie de mai puțin de un litru de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri, în Qatar - una dintre țările cu însemnate rezerve de petrol din Golful Persic.
Dincolo de comicul de situație se găsește însă o realizare cât se poate de serioasă.
Prototipul hibrid diesel-electric Volkswagen XL1, pe care producătorul auto german îl expune astăzi, la un salon de profil organizat în Qatar, are un consum mediu oficial de numai 0,9 l/100 km!
Amprenta poluantă anunțată de producător impresionează la fel de mult ca și consumul de motorină: 24 de grame de dioxid de carbon, în medie, pe kilometru.
Radiografia sistemului hibrid
XL1 este dotat cu un motor turbodiesel TDI – cu doi numai cilindri dispuși în linie – şi cu unul electric – alimentat de o baterie litiu-ion, care poate fi reîncărcată la orice priză.
Agregatul cu ardere internă dezvoltă 48 de cai-putere, iar unitatea electrică – 27.
Sistemul hibrid de propulsie este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj DSG (cu 7+1 trepte).
Autonomie de 35 de kilometri în modul 100% electric
Prototipul Volkswagen XL1 este capabil să ruleze în modul 100% electric pentru cel mult 35 de kilometri.
Spre deosebire de conceptul similar L1 arătat publicului, anul trecut, la Salonul auto de la Frankfurt, Volkswagen XL1 are două locuri în paralel,