Zeci de elevi din comuna doljeană Terpeziţa au rămas fără microbuzul de transport şcolar, pentru că primăria din localitate nu s-a obosit să obţină licenţă de transport pentru acesta.
Doar 700 de lei. Atât ar fi costat Primăria din Terpeziţa obţinerea unei licenţe de transport pentru microbuzul primit de la Ministerul Educaţiei. Autorităţilor locale însă nu le-a păsat nici cât negru sub unghie să respecte legea. Acum însă trebuie să plătească înzecit.
Doar cinci maşini din 60 au licenţă
Prin Ordonanţa de Guvern nr. 109/2005 privind transporturile rutiere s-a aprobat cadrul legal al transportului de mărfuri şi persoane, normative aplicabile şi transportului şcolar. Art. 22 din acest act normativ obligă primăriile - care deţin microbuzele de transport şcolar - să obţină o variantă simplificată de licenţă de transport pentru maşinile care îi duc pe elevi la şcoală dimineaţa şi îi iau la sfârşitul orelor. „Licenţa de transport nu este o simplă formalitate, ci presupune respectarea unor reguli stricte privind modalitatea în care se efectuează acest tip de transport şi siguranţa călătorilor, mai cu seamă când este vorba despre copii. Obţinerea licenţei cădea în sarcina primăriilor imediat după ce au primit microbuzele, în paralel cu atestarea şoferilor. Majoritatea şoferilor au acest atestat, însă doar cinci din cele 60 de maşini de transport şcolar care există în judeţul Dolj au licenţă“, a precizat ing. Iancu Crăciunoiu, directorul Autorităţii Rutiere Române (ARR) Dolj.
Comunicări şi insistenţe
După o serie de accidente în care mai multe persoane şi-au pierdut viaţa din cauza unor microbuze care circulau ilegal, fără licenţă de transport, conducerea ARR a repus pe tapet, astă-toamnă, intrarea în legalitate a maşinilor care-i duc pe elevi la şcoală. În Dolj, în lunile octombrie-noiembrie 2010, inspectorii de la ARR au