Grupul Bosch a revenit pe creştere şi a atins deja nivelul de vânzări înregistrat în anul 2007, înainte de criză. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2010, furnizorul global de tehnologie şi servicii a obţinut vânzări de 47,3 miliarde de euro, cu 24% mai mult decât în anul anterior.
„Acesta este cel mai ridicat nivel atins de vânzările anuale în istoria de 125 de ani a companiei”, a declarat Franz Fehrenbach, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.
Situaţia veniturilor Grupului Bosch s-a îmbunătăţit, de asemenea, semnificativ. Astfel, profitul înainte de impozitare al companiei a revenit la nivelul ţintă de 7- 8 procente din vânzările anului 2010, după o pierdere de 1,2 miliarde de euro în anul anterior.
Vânzările din regiunea Asia Pacific depăşesc pragul de 10 miliarde de euro
Principalii factori care au determinat această creştere a companiei Bosch sunt: revenirea economiei globale, creşterea accelerată a producţiei globale de autovehicule şi accentuarea cererii de inginerie mecanică. În plus, s-a înregistrat un progres semnificativ în restructurarea zonelor care cauzau pierderi, iar pragul de rentabilitate a fost atins din nou în America de Nord.
În regiunea Asia Pacific, Bosch a obţinut o creştere nominală a vânzărilor de 42%, faţă de anul anterior, generând, în premieră, vânzări de peste 10 miliarde de euro în această regiune. În America de Sud, compania a înregistrat o creştere de 36%. În plus, vânzările din America de Nord au crescut cu 27% şi cele din Europa cu 16%, în ciuda nivelului extrem de dezamăgitor din anul anterior. Pentru a-l cita pe Fehrenbach: „În Europa probabil că nu vom atinge nivelul anterior crizei, din anul 2007, înainte de 2012 sau 2013.”
„Continuăm să beneficiem de creşterea stabilă a pieţelor emergente din Asia şi America de Su