Deşi valoarea noii taxe de poluare a crescut semnificativ de la începutul acestui an, pentru mulţi dintre români cumpărarea unei maşini second-hand este singura soluţie de a avea un autovehicul.
Cumpărarea unei maşini second-hand este o provocare pe care puţini o depăşesc cu succes. Pentru a evita capcanele pe care le întind vânzătorii mai puţin oneşti, gândul vă furnizează un mic ghid al lucrurilor mai puţin uzuale pe care un eventual cumpărator ar trebui să le facă înainte de a bate palma cu vânzătorul unei maşini la mâna a doua.
Atenţie la actele maşinii!
• Nu uitaţi nicodată să solicitaţi carnetul de service al autovehicului. În acest fel, veţi afla de la reprezentanţa producătorului auto ce intervenţii a suferit în timp maşina pe care vă gândiţi să o achiziţionaţi. Dacă vă gândiţi să cumpăraţi o maşină second-hand de peste graniţă, nu faceţi acest lucru pe fugă. Verificaţi în prealabil autovehiculul la Registrul Auto Român(RAR). "Spre exemplu, o maşina aparţinând unei firme de leasing din România este vândută, pe baza unor acte false, în Germania. Nu de puţine ori firma din Germania o revinde chiar unei persoane din România. Cumpărătorul, de bună credinţă, merge la RAR şi abia acolo află că maşina este deja înmatriculată pe numele societăţii de leasing", spune pentru gândul Cristian Muntean, directorul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto din România (ASSAI), o organizaţie profesională care reprezintă interesele a peste 400 de service-uri auto independente.
• În plus, reprezentantul ASSAI, vă sfătuieşte să cereţi vânzătorului ultimele poliţie de asigurare ale maşinii. Cu un mic efort de detectiv, veţi putea afla de la societatea de asigurare "cazierul" autovehicului pe care doriţi să îl cumpăraţi.
Caroseria şi motorul dau indicii importante despre vârsta şi uzura maşinii
•Vizita la un tinichigiu vă poate scuti de co