Regia de presă locală Midas Media şi partenerii săi, reuniţi sub brandul Presa Bună, anunţă că vor scădea preţurile de publicitate la jumătate, începând cu 1 februarie, într-un interviu acordat MEDIAFAX de Silviu Ispas, managing partner Midas Media.
Silviu Ispas vorbeşte în interviul acordat MEDIAFAX despre strategia companiei pe care o reprezintă, Midas Media, în ceea ce priveşte preţurile la publicitate în presa locală, dar şi despre piaţa de media, în contextul crizei economice. În opinia sa, presa scrisă are un viitor, dacă se va repoziţiona şi se va adapta la condiţiile de piaţă, punând accent pe diversificarea şi calitatea conţinutului.
Prezentăm integral interviul cu Silviu Ispas:
Reporter: Criza economică a afectat major bugetele de publicitate ale companiilor şi, implicit, situaţia economică a presei. La o primă vedere, presa scrisă şi cu precădere presa locală par să fi suferit cel mai mult, având în vedere că unele titluri au dispărut de pe piaţă, altele apar doar online, iar altele şi-au scăzut simţitor tirajele. În condiţiile acestea şi având în vedere dezvoltarea online şi dominaţia televiziunilor, mai are vreun viitor presa scrisă? Poate să fie înlocuit acest vehicul de comunicare cu online-ul şi cu televiziunea, care, oricum, ajung în orice colţ al ţării?
Silviu Ispas: Presa scrisă nu va muri! Ea trebuie doar să se reinventeze, iar experienţa din alte ţări a arătat acest lucru. Motivul pentru care spun asta este că presa scrisă este un mediu de comunicare solid, viabil şi eficient. Ceea ce poate face un ziar nu poate face o televiziune niciodată. Spre deosebire de alte medii de comunicare, presa scrisă este şi unul persuasiv, de reală influenţă asupra cititorilor sau comunităţilor. De ce? Pentru că presa îţi explică lucrurile, nu doar te cumpară emoţional.
Reporter: Dar mai cumpără oamenii acum ziare şi revist