Criza economică de anul trecut
s-a simţit din plin la nivelul investiţiilor ce au putut fi realizate în loca
lităţile judeţului. Unele proiecte şi chiar lucrări au trebuit să fie abandonate încă de la început sau în diferite faze de execuţie, punându-se accentul pe finalizarea unor obiective în lucru şi pe câteva priorităţi ce puteau fi făcute cap-coadă cu mai puţini bani. Ghimbavul a dispus de un buget local în valoare de peste 210 miliarde de lei vechi, în aceşti bani fiind incluse şi fonduri structurale europene, aproape 30 miliarde de lei, ca urmare a aprobării unui proiect privind mansardarea Bibliotecii aparţinând Şcolii Generale de pe str. Pieţii nr. 70.
Ordin de limitare a
cheltuielilor de personal
Zilele trecute, edilii oraşului s-au arătat însă foarte supăraţi de un nou Ordin emis de Guvern, Ordin care restrânge drastic cheltuielile de personal. Astfel, după ce guvernanţii au „reglementat” numărul de persoane ce-şi pot desfăşura activitatea în primării, stabilind, adică, numărul maxim de salariaţi din organigrame, acum au venit să strângă şi mai tare şurubul vizând cheltuielile. Ordinul nr. 7 din 12 ianuarie 2011 privind aprobarea nivelului maxim al cheltuielilor de personal aferent bugetului general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale pe anul în curs repartizează banii pe primării potrivit unei anexe care face parte din respectivul Ordin. Ghimbavului i-au fost repartizate 2,14 milioane de lei (21,4 miliarde de lei vechi), sumă în cadrul căreia trebuie să se încadreze toate cheltuielile cu personalul, şcolile, spaţiile verzi, poliţia locală etc. Guvernanţii (Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice) au luat în calcul, la întocmirea anexelor cu pricina, faptul că oraşele au surse de venituri proprii mai mari decât comunele, repartizând astfel sume mai mici pentru cheltuie