Conducerea Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale susţine că viitorul traseul a fost introdus în Planul Urbanistic General al municipiului Buzău, însă reprezentanţii Primăriei dezmint categoric această informaţie
Pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale este specificat anul 2011 ca termen de începere a lucrărilor la tronsonul de 133 de kilometri, dintre Ploieşti şi Focşani, al autostrăzii spre Moldova.
Însă, bâlbâiala autorităţilor cu privire la proiectul de amenajare a autostrăzii Ploieşti - Albiţa, via Buzău, conduce la concluzia că măreaţa lucrare de infrastructură va fi gata peste mulţi ani, nicicum într-o perspectivă optimistă, aşa cum au dat de înţeles guvernanţii.
În prezent, informaţiile cu privire la acest proiect deţinute de responsabilii de la nivel central nu coincid cu cele aflate în posesia autorităţilor din teritoriu.
Într-un comunicat prin care conducerea Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ne oferă lămuriri despre această lucrare, se arată că „proiectul aferent tronsonului sus-menţionat se află în faza de elaborare a Studiului de Fezbilitate, având termen de finalizare 2011. (...) Traseul autostrăzii în discuţie porneşte de la Ploieşti, conectându-se cu autostrada Bucureşti - Ploieşti. Traseul continuă la sud de Mizil, la sud de Buzău, îndreptându-se spre Râmnicu Sărat, continuând pe raza judeţului Vrancea".
În comunicatul semnat de directorul general al Companiei, Liviu Costache, se mai menţionează că „traseul autostrăzii Ploieşti - Buzău - Focşani a fost cuprins în Planul Urbanistic General al Municipiului Buzău".
Fals! Aşa susţin reprezentanţii direcţiei de urbanism din cadrul Primăriei Buzău, care spun că nu au inclus autostrada în ultimul Plan Urbanistic General al municipiului, care este documentul ce trasează normele generale privind construirea de clădiri