Tot în 2011 vor fi informatizate 25 de servicii de stare civilă din judeţ
În acest an, în judeţul Braşov vor mai fi înfiinţate cinci servicii publice de evidenţă a persoanelor. Directorul Direcţiei Judeţene Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Braşov, Gabriela Ungureanu (foto), spune că aceste servicii vor fi înfiinţate în localităţile Şercaia, Ghimbav, Feldioara, Vama Buzăului, Recea, pentru care deja a fost obţinut avizul de înfiinţare. Urmează ca la finalizarea procedurilor de dotare a acestora să fie solicitat şi avizul de funcţionare. „Anul trecut, un astfel de serviciu a fost înfiinţat în comuna Bran, care deserveşte şi localităţile învecinate, Moieciu şi Fundata. O problemă a existat la Făgăraş, unde spaţiul nu era adecvat pentru această activitate. Însă, Primăria Făgăraş a făcut un efort considerabil alocând un alt spaţiu, pe care l-au amenajat şi l-au dat în funcţiune”, ne-a declarat Gabriela Ungureanu. Tot ca proiect pentru noul an, DJCEP Braşov va continua procesul de informatizare a serviciilor de stare civilă, prin achiziţionarea softului ce va permite crearea bazei de date informatizate a judeţului Braşov şi a echipamentelor necesare implementării. Până acum au fost dotate din bugetul propriu al direcţiei 5 servicii de stare civilă din judeţ, iar în 2011 se are în vedere implementarea sistemului în alte 25 de primării. Şi tot în acest an va fi înfiinţat un centru de pregătire, la nivel judeţean, pe linia de evidenţă a persoanelor. „Avem însă şi greutăţi. Reducerea cu 50% a fondurilor pentru deplasări va afecta activitatea de control. În plus, s-au redus şi fondurile primăriilor şi în acest fel este afectată transmiterea anunţurilor pentru restanţieri. De exemplu, la serviciu din Bod, angajaţii nu mai sunt plătiţi din luna octombrie, iar la Poiana Mărului, activitatea a fost suspendată din lipsă de bani. Din acest motiv, va creşte numărul pe