2011 este anul în care imaginea tridimensională va putea fi folosită acasă de fiecare dintre noi, anunţă site-ul Techradar.com.
Deşi lumea încă fuge de incomozii ochelari care dau dureri de cap, în Europa şi în State-le Unite amatorii de gadgeturi sunt tot mai interesaţi de teh-no-logia 3D, fie că vorbim de televizoare sau de dispozitive portabile.
De la telefoane la laptopuri pentru 3D
Reuniunea internaţională CES (Consumer Electronics Show) de la Las Vegas a fost un adevărat fief al smallscreenurilor 3D, care au umplut rafturile expoziţiei cu smartphone-uri, camere video, rame foto şi laptopuri.
Noutatea este că pentru aceste dispozitive nu se folosesc ochelarii pe care îi primim în cinematografe, asta pentru că peste ecran au fost montate nişte lentile speciale care redau ochiului uman imagini tridimensionale.
Lucy Edwards, manager la Fuji, spune că 3D-ul „lenticular" este o opţiune foarte bună pentru gameri şi fotografi. De altfel, aparatul foto FinePix REAL 3D W3 de la Fuji şi jocul Nintendo 3DS au fost printre cele mai vândute dispozitive 3D fără ochelari de la Las Vegas. Edwards spune că ecranul W3 al camerei foto cu diagonala de 3,5 inci oferă o calitate a imaginii tridimensionale mult mai bună decât ecranele mari, deoarece 3D-ul este cel mai pronunţat atunci când privirea cade perpendicular pe imagine şi astfel ecranele mici sunt în avantaj: „Ochii omului sunt, în general, la aproximativ 64 mm unul de altul, astfel încât pentru a putea înregistra imagini cât mai realiste 3D, W3 este echipat cu două lentile Fujinon care sunt, de fapt, cu aproximativ 20% mai distanţate unul de celălalt, lucru care maximizează impresia de adâncime şi redă o imagine aproape naturală."
Noua strategie 3D
Sony a răspuns imediat exigenţelor pieţei faţă de tehnologia 3D şi chiar într-o manieră identică cu Fujifilm. Asemenea camerelor 3D