Doar 191.000 de dolari. Atit a cheltuit Rosia Montana Gold Corporation pentru servicii de lobby pe linga publicatiile prestigioase The Economist, The Sunday Times, Wall Street Journal, International Herald Tribune, Bloomberg si televiziunea Fox News. Rezultatul a meritat: Bloomberg i-a desfiintat pe oponentii proiectului de la Rosia Montana si a publicat numai stiri care promovau exploatarea de aur, scrie Kamikaze.
Lobby direct la jurnalisti din SUA
La sfirsitul anului 2009, Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) a incheiat un contract pentru servicii de lobby cu Public Strategies Inc., companie de profil din Statele Unite ale Americii. Durata contractului a fost de sase luni, iar suma achitata de RMGC pentru serviciile de lobby a fost de 191.000 de dolari. Pentru aceasta suma, Public Strategies s-a angajat sa contacteze jurnalisti din SUA si Europa pentru a-i informa despre progresul proiectului minier de la Rosia Montana. Listele cu jurnalisti erau intocmite de firma de lobby in urma unor documentari realizate de angajatii acesteia. Anexele contractului specifica ce jurnalisti a contactat Public Strategies pentru RMGC, de la ce institutii media erau acestia si care a fost modalitatea prin care s-a luat legatura cu ei. Pe lista se afla angajati ai unora dintre cele mai prestigioase publicatii, agentii de presa si televiziuni din Europa si SUA. Este vorba despre The Economist (saptaminal), The Sunday Times (saptaminal), Wall Street Journal (cotidian), International Herald Tribune (editia internationala a lui New York Times), Bloomberg (agentie de presa) si Fox News Channel (televiziune din SUA).
In Bloomberg Businessweek, interviu prietenos cu investitorii RMGC
Efectele lobby-ului Public Strategies s-au vazut in august 2010, cind in Bloomberg Businessweek, revista economica a agentiei Bloomberg, apare un interviu pe cinci pagini cu Th