2600 de cadre didactice vor fi puse la punct cu noile metode de susţinere a orelor. Acest lucru se întâmplă în cadrul unui proiect iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa.
Cadrele didactice dâmboviţene vor fi formate să folosească metodele interactice de predare, învăţare şi evaluare, în cadrul unui proiect iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău. Valoarea acestui proiect este de 18.762.456,00 lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă 14.086.113,00 lei. 2600 de cadre didactice, din cele două judeţe, cu funcţii de predare, de toate specialităţile, educatoare, învăţători, profesori gimnaziu şi liceu, vor fi beneficiarii acestui proiect. Aceştia provin de la mai multe şcoli şi licee din judeţ. “Acum, învăţământul este axat pe formarea de competenţe ale elevilor şi nu pe transmiterea mecanică de cunoştinţe. Pentru asta, înseamnă că elevul participă la lecţie, descoperă singur. Profesorul nu mai este un simplu transmiţător de cunoştinţe, ci îl antrenează pe elev în actul de predare”, a declarat pentru Adevărul de Seară Mihaela Anton, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa. Profesorii vor învăţa şi metode de management al clasei şi al conflictului.
De asemenea, cadrelor didactice li se vor furniza o educaţie continuă modernă de calitate şi li se vor dezvolta competenţele de utilizare a tehnologiilor informaţionale şi de comunicare, după cum spun iniţiatorii proiectului.
25 de formatori
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean spun că nu sunt deloc uşor de folosit metodele interactive de predare. “Este destul de greu să urmăreşti traseul didactic al fiecărui elev, progresul pe secţiuni de timp şi atunci este nevoie de o formare în acest sens. Trebuie implementată o metodologie clară şi unitară pe care profesorii nu numai să o cunoască, ci şi să o ap