Compania se extinde într-o ţară care ar putea să-i aducă 15,2 miliarde dolari, în 2012
Gao Jun a ajuns la noul magazin Apple din Beijing, cu 30 de minute înainte de a se deschide, în speranţa de a nu sta la coadă. Însă acolo deja 35 de persoane aşteptau, în ger, ca magazinul să se deschidă. "Există, întotdeauna, o mulţime de oameni care vin după-amiaza, iar la finele săptămânii este nebunie", a declarat acesta, adăugând că spera ca la acea oră să evite aglomeraţia, potrivit Bloomberg.
Situaţia în care a fost pus Gao Jun arată de ce Apple are în magazinele din China cele mai mari creşteri ale încasărilor, de când a deschis primul magazin în Beijing.
Bine poziţionat
Compania a anunţat că intenţionează să mai deschidă 25 de magazine până în 2012 în cea mai populată ţară a lumii, o piaţă pe care directorul de operaţiuni al Apple, Tim Cook, a numit-o "prioritară". "Apple are produse reprezentative, care sunt bine poziţionate în China", a afirmat Ted Dean, preşedinte al BDA China, explicând că există o categorie de consumatori care vor cel mai bun produs şi sunt dispuşi să cheltuiască destul de mult pentru a-l avea.
Veniturile Apple, din China continentală, Hong Kong şi Taiwan, din primul trimestru din 2010, au crescut de patru ori de la 2,6 miliarde dolari, faţă de anul precedent, potrivit lui Tim Cook. Aceste regiuni vor ajunge să aducă peste jumătate din creşterea veniturilor Apple, în următorii doi ani, conform estimărilor Morgan Stanley. "Am depus o enormă energie în China, iar rezultatele au fost absolut uimitoare", a mai spus directorul de operaţiuni al Apple. Compania deţine, în prezent, 323 de magazine la nivel mondial, în timp ce 87 dintre acestea sunt în afara Statelor Unite.
Cele patru magazine Apple din China generează, în medie, cel mai mare trafic şi cele mai mari venituri obţinute de orice magazine din