Cele mai luxoase nave de croazieră româneşti, care fac excursii de la Tulcea la Viena, în reparaţii la Şantierul Naval STX din Brăila. Armatorul navelor a ales Uzina de Reparaţii dintre toate şantierele şi firmele de reparaţii de pe ambele maluri ale fluviului pentru că firma brăileană se bucură deja de un binecunscut renume.
Cele două nave gemene, „Steaua Dunării" şi „Steaua Deltei", numite aşa pentru că au fost construite după acelaşi plan, diferenţele dintre ele fiind minore şi nu de ordin constructiv, au fost aduse la o binemeritată „cosmetizare", pentru a fi gata la timp, atunci când reîncepe sezonul călătoriilor pe fluviu.
Acestea ar trebui să salveze turismul pe fluviu, după cum şi-a propus ministrul Elena Udrea.
Proprietarul navelor este Navrom Giurgiu, iar armator este o firmă din aceeaşi localitate.
„Reparaţiile sunt în grafic şi tragem tare, cum se zice, ca să respectăm termenele. Din păcate, vremea rea ne-a pus piedici în unele privinţe astfel că va trebui să amânăm piturarea (n.r. - termen folosit pentru vopsirea navelor) abia după ce temperaturile vor mai creşte puţin", ne-a declarat ing. Dorin Bucă, directorul adjunct al Brăia Ships Repair.
Prima dată, alături
Cele două nave sunt adevăraţi mastodonţi ai fluviului având fiecare câte 107 metri lungime la linia de plutire. Urcarea pe cală a celor două nave în acelaşi timp a fost o premieră, ele nemaifiind vreodată alături pe un şantier naval, de la construcţie şi lansare.
„Lucrăm la interior acum pentru că vremea este potrivnică. Dar sunt destule lucrări de executat, aşa că nu pierdem nicio secundă, ca să fim gata cu manopera la timp", ne-a declarat Ionel Tătaru, în timp ce ridica o piesă la bord.
Navele pot găzdui fiecare câte 182 de pasageri şi 55 de membri ai echipajului. La bord sunt 90 de cabine pentru pasageri, confort de trei