Transportul public bucureştean se schimbă la faţă. Însă abia din 2020. Acesta este anul probabil în care o nouă magistrală de metrou, prima de după Revoluţie, va străbate Capitala. "Am optat pentru un parteneriat public privat pentru că resursele statului sunt relativ reduse în această perioadă. Iar 2020 este un termen fezabil pentru finalizarea lucrărilor în măsura în care găsim un partener serios", a declarat pentru gândul Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.
Magistrala a VII-a va străbate traseul Bragadiru - Alexandriei - Rahova - Piaţa Unirii - Moşilor - Obor - Colentina - Voluntari. Linia de metrou va avea aproximativ 25 de kilometri, 30 de staţii, un depou şi o parcare. Reţeau actuală a Metrorex cuprinde circa 67 de kilometri de cale dublă şi 49 de staţii.
Deocamdată, Metrorex a anunţat că va plăti până la 51,6 milioane lei, fără TVA, pentru servicii de proiectare şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru pregătirea şi derularea licitaţiei pentru construcţia Magistralei a VII-a. "Se estimează că documentaţia şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei să fie elaborate într-un interval de circa 9 luni. Durata estimată a contractului de consultanţă este de 36 luni. Durata propusă pentru realizarea lucrărilor şi punerea în funcţiune cu călători a noii linii de metrou va fi de aproximativ 7-8 ani", se arată în anunţul Metrorex.
Transportul public bucureştean se schimbă la faţă. Însă abia din 2020. Acesta este anul probabil în care o nouă magistrală de metrou, prima de după Revoluţie, va străbate Capitala. "Am optat pentru un parteneriat public privat pentru că resursele statului sunt relativ reduse în această perioadă. Iar 2020 este un termen fezabil pentru finalizarea lucrărilor în măsura în care găsim un partener serios", a declarat pentru gândul Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.