Toată lumea se minunează căAteneul Român şi Sala de Operă a Conservatorului au fost prea mici pentru dorinţa copiilor de a asculta muzică clasică. De fapt a părinţilor acestora.
De fapt e firesc. Pentru mine nu e de mirare. Dacă ştii cum să oferi acest tip de "desert" cultural, şansele de eşec sunt minime. Implicarea în proiectul "Clasic e fantastic" a Clock Advertising alături de Filarmonica "George Enescu" a fost de această dată cheia succesului.
Am prins un weekend cu spectacolul "Copilăria lui Mozart", din seria "Educativelor mici", desfăşurat în Sala de Operă a Universităţii Naţionale de Muzică, la care cele 300 de locuri s-au dovedit insuficiente pentru cei peste 400 de părinţi şi copii care se încadrau sau nu în limita de vârstă propusă de organizatori (4 şi 10 ani), unii fiind chiar mai mici. Poveste, momente de prezentare a viorii şi pianului, fragmente muzicale şi fragmente de dans… succes total.
Duminică, fenomenul a fost şi mai impresionant la Ateneul Român, arhiplin la concertul "Anotimpurile în Muzică" din ciclul "Educativelor mari", cu Filarmonica "George Enescu" dirijată de Ilarion Ionescu-Galaţi şi având ca solişti 4 tineri violonişti.
Clasic e Fantasticeste un proiect educaţional de muzică clasică destinat copiilor şi tinerilor, la care până acum accesul a fost liber. Au mai fost şi vor mai fi astfel de iniţiative în România. Diferenţa este adusă de faptul că acest proiect e foarte bine promovat şi a ajuns să fie cunoscut de foarte multă lume, cel puţin din clasa medie.
În majoritatea marilor oraşe ale lumii, la Viena, Paris, München, Hamburg, Londra, Praga, Budapesta, New York marile instituţii muzicale de cultură au programe educaţionale asemănătoare. Pentru prima stagiune a acestui proiect (2010-2011), obiectivul organizatorilor a fost acela de a aduce în sălile de spectacol peste 10.000 de copii şi tineri. Cu