Peste 30 mii de pensionari din municipiu vor putea de anul viitor sa foloseasca mijloacele de transport in comun doar daca au carduri electronice, valabile timp de 12 luni. La Iasi, aplicarea unei ordonante de urgenta aprobata recent de Guvern nu poate fi pusa in aplicare deocamdata. De aproape trei ani autoritatile locale se chinuie sa implementeze un sistem de ticketing modern, care ar rezolva problema abonamentelor de carton. De fiecare data insa, licitatiile organizate fie de Regia Autonoma de Transport Public (RATP), fie de primarie au fost contestate de doua firme. Este vorba de SC Alien Concept Oradea si de SC UTI SYSTEMS SA. "Daca am putea sa implementam acest sistem, ne-ar fi mult mai usor sa gestionam situatia abonamentelor. Ar fi fost o posibilitate sa limitam numarul calatoriilor prin intermediul cardurilor. Daca e vorba de cititoare cu calatorii nelimitate, noi am fi avut situatii clare vizavi de numarul de pensionari sau calatoriile pe care acestia le fac intr-un anumit interval de timp. Deocamdata, acest lucru este imposibil, avand in vedere ca licitatia de ticketing este blocata in continuare de contestatii", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Ultima data, sefii primariei au scos la licitatie serviciul de ticketing in luna noiembrie 2010. Este vorba de cheltuirea a 6,8 milioane lei, bani obtinuti prin proiectul Civitas Archimedes. Ca un facut, si aceasta licitatie a fost blocata printr-o contestatie a celor de la UTI SYSTEMS SA.
La Iasi circula cu abonamente gratuite 23 mii din cei 30 mii pensionari care beneficiaza de gratuitati din partea municipalitatii. Pentru fiecare pensionar, autoritatile locale deconteaza in jur de 60 lei.
In alta ordine de idei, sefii RATP trebuie sa recupereze in jur de 10 milioane lei de la municipalitatea ieseana pentru gratuitatile acordate in 2009.
Peste 30 mii de pensionari din mu