Timpul petrecut in fata televizorului ridica doua probleme de sanatate, prima fiind reprezentata de sedentarismul implicat de aceasta activitate, iar a doua, de alegerea alimentelor in urma sau in timpul vizionarii programelor TV, potrivit unui studiu realizat de compania Herbalife. Sedentarismul duce la dereglari in procesul de depozitare a grasimilor si zaharului din organism, crescand riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, a diabetului, a obezitatii, a osteoporozei si a cancerului de colon. La nivel mondial, aproximativ doua milioane de decese pe an sunt atribuite inactivitatii fizice, determinand Organizatia Mondiala a Sanatatii sa emita o avertizare asupra sedentarismului. Acesta este considerat a fi printre primele zece cauze de deces din lume. Potrivit studiilor OMS, 60% din populatia globului duce o viata sedentara. Tot OMS a anuntat, recent, ca un sfert dintre romani sunt obezi, jumatate dintre ei avand probleme de greutate mai mici sau mai mari. Din comoditate, unele persoane prefera sa "castige" timp luand masa in fata televizorului. De aceea, cand vine vorba despre obiceiuri alimentare, nu intotdeauna stomacul este cel care hotaraste cand este momentul mesei, precum si ce si cat mananca un om. Unul dintre factorii care influenteaza oamenii in luarea acestei decizii este reprezentat de reclamele din timpul programelor TV. Reclamele TV la produse alimentare indeamna la un consum mai mare de alimente comparativ cu necesarul zilnic de calorii. In urma unei analize nutritionale a alimentelor recomandate de reclamele difuzate in 84 de ore de programe TV din prime time si 12 ore de programe de sambata dimineata, cercetatorii au ajuns la concluzia ca, pe langa excesul de zahar, grasimi, sare si colesterol, aceste alimente sunt extrem de sarace in calciu, potasiu, vitamina A, vitamina D si fibre. "In medie, vizionam sase reclame la alimente pe ora, dar acest lu