Sistemul de transport subteran, metroul, a oferit arhitectilor si constructiilor posibilitati cu totul speciale de exprimare. Unele dintre statiile si liniile de metrou din Europa sunt greu de descris in cuvinte.
Fie ca sunt adevarate opere de arta, asa cum este metroul din Moscova, deja celebru pentru arhitectura sa, fie in cazul altora, imaginatia a fost lasata libera. Cateva din rezultatele imaginatiei sunt prezentate de L'Internaute, in selectia de imagini de mai jos.
Asa arata statia de metrou T-Cenralen din Stockolm. Statia este acoperita cu fresce gigantice, peretii sunt neregulati, ceea ce da nastere la jocuri de lumini si umbre spectaculoase, in contrast cu sistemele ultarmoderne de transport si dotarile pentru acces.
Aceasta este o statie de metrou aflata la cinci kilometri de centrul capitaliei Suediei, in orasul Solna. Constructia a fost terminata in 1975. Statia a fost sapata direct in stanca.
Aceasta este statia de metrou Westfriedhof din Munchen, Germania. Statia a fost inaugurata in 1998. Este luminata cu 11 sisteme complexe, cu diametrul de 3,8 metri, fiecare, cu lumina rosie si galbena.
Statia de metro a Garii din Rottetdam. Constructia ei a fost finalizata in 2010. Sistemul de iluminare se schimba de mai multe ori, pe parcursul unei zile.
Kungstradgarden este una dintre cele mai speciale statii de metrou din Stockholm. Este practic o gradina in stil baroc subterana. A fost creata de arhitectul Ulrik Samuleson. Exista un rau, o cascada si verdeata. Statia de metrou include unele vestigii arheologice, descoperite in timpul lucarilor de constructie.
Aceasta este una din caile de acces la metroul din Bilbao, Spania. Statia a fost inaugurata in 1995. Gurile de acces sunt construite din otel si sticla. O a treia