Nu are vreo legătură cu anotimpul alb. Este noua tendinţă pe care designerii internaţionali o aruncă în spectacolul lumii: alb, cât mai mult alb, „all-white”!
Calvin Klein este brusc îndrăgostit de Crăiasa Zăpezii a lui Andersen, Casa Chanel a făcut o pasiune pentru gheţurile scandinave, Casa Hermes descheie nasturii cămăşilor de un alb imaculat, Gucci e brusc glamour şi alb, iar enumerarea ar putea continua.
În plus, aurul alb, diamantele, perlele asediază până şi bunul-simţ al unui bijutier cu pretenţii. Nu mai vorbim despre cocteilurile… da, albe!. Apoi, the little black dress urmărită la pas de the little white dress… Nici florarii nu se lasă mai prejos, înflorind la butonieră aristocraţia garoafei albe (de ce nu o orhidee albă). Filmele alb-negru scoase de la naftalină (albă!), fotografiile alb-negru, totul se scaldă într-o splendoare deloc monotonă, reînviind amosfera aniilor ’20 şi, de ce nu, petrecerile Marelui Gatsby!
Sursă de inspiraţie
Un studiu DuPont averiza în 2007 că maşinile albe deţin 62% din piaţă, iar acum alte studii în domeniul auto notează că pasiunea cailor-putere albi este în continuă creştere. „Nu suntem surprinşi să vedem albul pe prima poziţie. Industria urmează trendul din domeniul mobilei, al modei şi al produselor de consum, unde albul deţine supremaţia în ultima perioadă”, concluzionează Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului Pantone Color şi autoarea unei cărţi cunoscute în domeniu – „Color: Messages and Meanings”.
Nordicii sunt fericiţi, considerându-se adevărata sursă de inspiraţie pentru brusca pasiune coloristică din lumea cosmopolită a modei şi lasă să se bucure, deoarece niciodată nu strică un fiord la casa omului! Dar… Hyams Palms, plaja cu cel mai alb nisip din lume (conform Guinness Book) este „pe val”, iar în topul celor mai vizitate clădiri din lume Casa Albă (aflată la ad