Investiţiile companiilor auto, printre care Daimler şi Volkswagen, ar putea ajuta Ungaria să ajungă la limita inferioară a ţintei de creştere construită în planurile guvernului de a reduce datoria de stat, conform unui raport al băncii ungare Takarekbank, citat de Bloomberg.
Produsul Intern Brut al Ungariei ar putea creşte cu 3% în acest an şi cu 4% în 2012 graţie producţiei de automobile, telefoane mobile şi a companiilor din alte industrii, potrivit economistului Gergely Suppan de la Takarekbank.
Ungaria, cel mai îndatorat stat estic al Uniunii Europene, poate înregistra o creştere economică cuprinsă între 4% şi 6% în perioada 2013-2014, a spus Gyorgy Matolcsy, ministrul economiei. O astfel de rată de creştere ar reduce automat deficitul bugetar sub 3% din PIB şi ar ajuta la reducerea datoriilor, conform spuselor lui Matolcsy.
"Creşterea economică de 4% este realizabilă datorită marilor proiecte pe care inustria auto le are pentru anul 2012", a declarat Suppan.
Mercedes Benz, divizia de maşini de lux a grupului german Daimler, are planuri de a dubla linia de producţie de maşini mici de la două la patru modele şi construieşte o fabrică de 800 de milioane de euro în Ungaria pentru a majora capacitatea de producţie pentru noile modele.
Acum câţiva ani, România a pierdut oportunitatea de a găzdui fabrica Daimler, nemţii alegând Ungaria pentru că are o infrastructură mai bună. Atunci, lipsa unei autostrăzi spre graniţa de vest a înclinat hotărâtor balanţa în favoarea Ungrariei.
"În 2012 Mercedes va începe producţia, ceea ce va da un impuls industriei şi poate duce avansul producţiei industriale a ţării la 10%", a afirmat Suppan. Şi marca Audi, brand deţinut de Volkswagen, a anunţat recent că în acest an va începe lucrul la extinderea fabricii din Gyor pentru a creşte capacitatea de producţie la 125.000 de maşini.
Producţia industr