La fabrica din Russelsheim, muncitorii lucrează ca într-o farmacie. Nimic nu este la întîmplare. Se circulă pe culoare chiar şi cu bicicleta şi există treceri de pietoni
Russelsheim este un orăşel lîngă Frankfurt. Acum 149 de ani, Adam Opel a început aici o afacere, iar din 1899 au început să se producă maşini. Acum, brandul lui Adam a ajuns la cifra de 60 de milioane de unităţi care au fost făcute în cele 12 fabrici din Europa.
Rămînem la Russelsheim, un oraş cu adevărat Opel. Puţini dintre locuitori nu lucrează aici. Fabrica îşi arată însă vîrsta. Zidurile din cărămidă roşie predomină. Au apărut şi hale noi. Totul este o imensitate, "laboratorul" Opel întinzîndu-se pe1,5 milioane de metri pătraţi. În interior, nimic nu este vechi. Este curat, arată ca o farmacie. Nici un şurub rătăcit, nu o pată de ulei, nimic. Parcă te afli într-un spital.
Wir leben Autos/ Noi dăm viaţă maşinilor
Cei 3.000 de oameni angajaţi la Russelsheim nici nu se văd. La putere sînt roboţii. Sînt cîteva sute care-şi fac treaba sîrguincioşi şi nici nu se plictisesc să facă mereu aceleaşi lucruri! Fiecare este supervizat de cîte un "diriginte" de la Opel îmbrăcat în halat cu sigla mărcii pe piept, sub care este scris sloganul "Wir leben Autos" care s-ar traduce "Noi dăm viaţă maşinilor".
Ai probleme, apeşi un buton
Totul se face calculat, nimic nu e la întîmplare. Nimic surprinzător pentru poporul german! Se circulă pe culoare special amenajate, chiar şi cu bicicleta, şi nu trebuie omise trecerile de pietoni! Pe "autostrăzile" fabricii circulă maşinuţe electrice care duc dintr-un loc într-altul componente din maşini. Nimeni nu stă degeaba. Trei pauze de cîte 10 minute fiecare şi încă una mai mare de 30 de minute, cam acesta este timpul de odihnă pentru un angajat într-o tură. Cînd unul dintre muncitori are o prob