Începând cu obligaţiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minimum 5 salariaţi nu vor mai depune declaraţia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt înregistrate ca plătitoare de impozit pe veniturile din salarii, potrivit MFP. "Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectuează de societatea-mamă prin completarea şi depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este înregistrată ca plătitoare de impozite şi taxe, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariaţi. Potrivit prevederilor art. 26 alin. (2) OG 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, începând cu 01.01.2011, în cazul contribuabilului care deţine sediile secundare, plătitorul de obligaţii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru impozitul pe veniturile din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară activitatea la sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor. În aceste condiţii, de la 1 ianuarie 2011 toate obligaţiile ce decurg din veniturile salariale se vor plăti la organul fiscal teritorial unde contribuabilul îşi are declarat sediul principal'', se arată în precizarea MFP.
Angajatorul are obligaţia să depună lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează contribuţiile, Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate la organul fiscal în a cărui evidenţă contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.
Prin HG 1397/2010, s-au aprobat modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"- formular 112. Aşadar, obligaţiile d