Noul Golf E-Motion este un autoturism electric realizat după ultima tehnologie disponibilă şi folosind toată experienţa posibilă în domeniu. Golf electric Blue E-Motion va deveni producţie de masă începând cu 2013, iar „Adevărul“ este primul ziar românesc ce a avut acces la acest proiect.
Anul 2010 va intra în istorie drept anul când EV-urile (maşinile electrice) au devenit realitate de serie, trecând de faza de proiect etern. VW a intrat în acest subiect mai târziu decât concurenţii, Martin Winterkorn, preşedintele companiei nemţeşti, anunţând că „noi vom fi" cei care vom face EV-ul de masă.
De aceea, ne-am bucurat enorm de invitaţia unică oferită de Rudolf Krebs, marele boss al tuturor proiectelor E-Traction din grupul VW. A conduce prototipul Golf Blue E-Motion este o uriaşă experienţă în domeniu, dar şi singura posibilitate de a evalua cam unde se află VW în drumul său către dominaţia EV mondială.
Noul Golf E- Motion, văzut din exterior, este identic cu ultima generaţie Golf. Şi interiorul este identic, mai puţin cadranele de bord care au alte indicaţii. Noi am condus prototipul în condiţii de iarnă aprige, la temperaturi de -15 grade Celsius şi drumuri îngheţate.
Golful electric are posibilitatea de a recupera energie la frânare pe trei paliere. În practică, există padele la volan - în genul celor de la cutiile automate - care pot activa D1, D2 şi D3 - ultima echivalentă B- braking, maşina frânând exact ca la o frână de motor. Am găsit foarte utile aceste padele, uşor de folosit şi de un ajutor enorm la un condus eco cu anticipare a traficului. Practic, nu am mai avut nevoie de frână; desigur doar în situaţii extreme când ne-am trezit cu un neamţ fix în faţa noastră. Asemenea dotare este unicat şi spre meritul celor de la VW. Nota bene, Golful electric nu are mai multe trepte de viteză, ci una singură. Mai exact, pedala de „gaz" are acum