Aproximativ 50 de contabili au participat vineri la Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov la seminarul organizat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Braşov cu privire la noutăţile legislative din domeniul fiscal, în special „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”. La seminar a participat şi noul director executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Braşov, Romer Sandor Ambrus Mihaly. Seminarul face parte din campania de informare iniţiată de DGFP Braşov la începutul acestei luni, în care au fost organizate şase astfel de conferinţe.
Potrivit ANAF, declaraţia 112 se depune lunar până în data de 25 a lunii următoare aferente contribuţiilor sociale. Aceasta se depune la organul fiscal unde contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii. Documentul se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de declaraţia în format electronic, pe suport electronic, sau prin poştă cu confirmare de primire, numai până la data de 1 iulie 2011.
După această dată declaraţia va fi depusă numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-Romania. În vederea transmiterii declaraţiei prin mijloace electronice este necesară obţinerea unui certificat digital calificat de la unul dintre furnizorii acreditaţi de ANAF, conform instrucţiunilor publicate în acest sens pe portalul ANAF.
Primul termen de depunere este 25 februarie, pentru obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011. În cazul veniturilor de natură profesională formularul 112 se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile. Plătitorii de astfel de venituri nu au obligaţia depunerii formularului pentru persoanele pentru care nu există obligaţia declarării, calculării, reţinerii şi plăţi