„Filmuleţele“ câştigă popularitate printre liceeni, pe măsură ce tot mai multe facultăţi le acceptă la admitere, notează „Washington Post“. Elevii folosesc înregistrări prin care încearcă să câştige simpatia comisiei de admitere şi să demonstreze că sunt potriviţi pentru facultatea aleasă.
În cazul facultăţilor de artă, eseurile video făceau parte de mai mulţi ani din portofoliul de admitere a elevilor americani. Însă pe măsură ce camerele de filmat şi softurile de editare au devenit mai accesibile, tot mai mulţi elevi au vrut să le folosească în acest scop, iar facultăţile de diferite profile au început să fie receptive în a include şi astfel de aplicaţii la dosar. Majoritatea instituţiilor nu acceptă însă ca eseul video să-l înlocuiască pe cel clasic. În general, aplicanţii îşi postează filmuleţul pe YouTube şi trimit universităţilor linkul. Alţii preferă să-şi trimită creaţia pe DVD.
Acesta este al doilea an în care George Mason University (GMU) din Washington D.C. şi Tufts University din Massachusetts au oferit aplicanţilor opţiunea de a se înscrie cu un eseu video, pe lângă cel scris. În comparaţie cu acestea, St. Mary's College din Maryland accepta de mult tot felul de expresii artistice, iar anul acesta oficialii i-au încurajat pe elevi să concureze cu o „audiţie" înregistrată în locul eseului scris.
„Unele sunt fenomenale"
În majoritatea cazurilor, filmuleţele „de intenţie" nu sunt decisive în ceea ce priveşte şansa elevilor de a intra la facultate. Anul trecut, GMU a primit aproximativ 100 de eseuri video, iar dintre acestea doar câteva au influenţat în bine decizia comisiei, potrivit decanului Andrew Flagel. „Unele sunt îngrozitoare, altele sunt fenomenale" , a spus decanul - îngrozitoare însemnând plictisitoare, cu o calitate proastă a sunetului sau cu un scenariu scris, în mod evident, de părinţi.
Anul trecut, unul dintre fil