În ultimul an, a crescut ponderea utilizatorilor de Internet cu venituri mici , sub 1.000 de lei, rezultă din cea de-a doua ediţie a studiului“Profilul utilizatorilor de Internet”, realizat de Bursa de Reclamă. De asemenea, aproape 30% din utilizatori sunt atrași de rețelele sociale, iar Internetul de pe mobil începe să prindă aripi (9% din utilizatori).
Față de martie 2010, veniturile nete pe gospodărie sunt în scădere, 25.5% dintre respondenți declarând venituri sub 1.000 lei în cadrul acestei cercetari (față de 15.35% în martie 2010).
“Creșterea numărului de persoane fără venituri sau cu venituri mici explică scăderea în ansamblu a veniturilor populatiei și deci reducerea ponderilor celorlaltor categorii de venituri. Cauza acestei variații este în primul rând condiția economică a romanilor. Mai puțin afectate sunt persoanele cu venituri mari sau foarte mari, acestea constituind un segment stabil al populatiei, care nu înregistrează variații puternice”, explică Raoul Savos, Head of Research în cadrul Bursei de Reclamă.
Ce fac românii pe Internet?
Cea mai populară activitate pe internet este corespondența prin instant messaging. Internetul este cea mai mare sursa de acces la informații, mai mult de jumătate dintre respondenți declarând că se documentează sau caută informații. Ziarele și revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenți, în timp ce 30% dintre aceștia utilizează rețele sociale.
9.6% dintre cei chestionați declară că realizează tranzacții bancare pe Internet.
În cazul femeilor, predomină căutarea informațiilor și documentarea pentru locul de muncă/scoală, în timp ce barbații descarcă muzică și filme și cumpără/vând diferite produse.
Ce informatii caută românii pe Internet?
Față de anul trecut, se constată o creștere generală a interesului față de informațiile pe care utilizatorii doresc să le