Cursul de educaţie urbană: o alternativă interesantă de opţional pentru liceu, dar şi pentru gimnaziu. O organizaţie din Bucureşti a început un proiect-pilot în 14 licee şi şcoli generale, prin care îi învaţă pe copii să devină mai buni cetăţeni, din perspectivă urbanistică.
Patrimoniul industrial şi explorarea urbană nu pare a fi cel mai interesant subiect de conversaţie între liceeni. Afirmaţia nu este valabilă pentru tinerii implicaţi în proiectul „Ia-ţi oraşul înapoi" al Asociaţiei Komunitas care aduce în şcoli şi licee din Bucureşti un curs de educaţie urbană.
Până acum, tinerii din şapte licee au aflat mai multe despre istoria urbanistică şi arhitectura Capitalei, graffiti ca artă publică, intervenţii urbane şi patrimoniu industrial. Cei de la Komunitas merg prin licee şi le prezintă elevilor informaţiile, într-un discurs simplu, însoţit de imagini. Urmează ca fiecare liceu să aibă propriul Club de educaţie urbană, iar echipele vor interveni stradal, reamenajând într-una din zonele Bucureştiului.
Interesat de urbanism la 15 ani
Săptămâna trecută, Miruna Tirca, care se ocupă de proiectul „Ia-ţi oraşul înapoi" a coordonat cursul de educaţie urbană la Colegiul Gheorghe Şincai. La modulul despre patrimoniul industrial şi explorarea urbană au participat câteva fete din primul şi al doilea an de liceu.
„La început, noi am fost o asociaţie de ştiinţe sociale aplicate şi apoi am ajuns să facem lucruri pe educaţie non-formală. Întotdeauna am lucrat cu copii, acum avem chiar o metodă de prezentare, fiindcă nu a mai făcut nimeni aşa ceva: un opţional de educaţie urbană. Lucrăm cu copii, e mai dificil, nu poţi să le faci prezentări elaborate. Este totul mai interactiv, vom lucra apoi pe machete, vor face fotografii", explică Miruna.
Ionuţ, cel care face de obicei prezentările, le-a explicat liceenilor că unele situri industriale din seco