CFR SA a primit şase oferte în faza de precalificare pentru modernizarea căii ferate pe tronsonul frontieră-Curtici-Arad, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,17 miliarde lei, fără TVA, a anunţat, vineri, administratorul infrastructurii feroviare.
Astfel, au depus oferte consorţiile Condotte (Italia) - Balfour Beatty Rail (Germania) - Balfour Beatty Rail (Italia) - Ansaldo STS (Italia) - Selex Communications (Italia), Impresa Pizzarotti&C (Italia) - Construzioni Linee Ferroviarie (Italia) - Strukton Rail (Germania), Leonhard Weiss (Germania) - Colas Rail (Franţa) - Thales (Franţa), Alpine Bau (Austria) - FCC Construccion (Spania) - Wiebe (Austria), Astaldi (Italia) - Swietelsky (Austria) - Alstom (Franţa) - Euro Construct (România) - Dafora (România), precum şi compania OHL ZS (Cehia).
Comisia de evaluare va verifica şi analiza până la 21 februarie documentele de calificare depuse.
Contractul va fi cofinanţat de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de guvern (15%) cu fonduri de la bugetul de stat şi vizează modernizarea liniei astfel încât trenurile de călători să poată circula cu viteza de 160 kilometri pe oră. Durata contractului pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii este de 36 de luni de la data atribuirii.
Tronsonul face parte din Coridorul de Transport IV Pan-European, care, în România, are traseul Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa.
În prezent, pe Coridorul IV se lucrează pe tronsoanele Câmpina-Predeal şi Bucureşti-Constanţa, care urmează să fie finalizte în vară, cu o întârziere de peste un an.
CFR SA a primit şase oferte în faza de precalificare pentru modernizarea căii ferate pe tronsonul frontieră-Curtici-Arad, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,17 miliarde lei, fără TVA, a anunţat, vineri, administratorul infrastructurii feroviare.
Astfel, au depus oferte