După ce a investit degeaba 300 milioane euro în modernizarea din 2008, Poşta vrea o nouă reorganizare care presupune inclusiv „crearea celui mai mare proiect de retail banking".
Compania Naţională Poşta Română intră, anul acesta, în cel mai amplu proces de restructurare şi reorganizare de până acum. După ce Guvernul a aprobat anul trecut punctele generale ale planului, conducerea Poştei detaliază, într-un document intern aflat în posesia RL, etapele restructurării. Desfiinţarea a şase sucursale, comasarea altor două, restructurarea a aproape 2.400 de angajaţi, reorganizarea reţelei de agenţii, implementarea serviciului door-to-door, dar şi extinderea pe piaţa serviciilor bancare şi de asigurări sunt doar câteva dintre punctele importante ale strategiei. Poşta Română încearcă astfel să se redreseze financiar după ce, doar în 2008, a semnat contracte de achiziţii de peste 300 milioane de euro, fără a avea nici un beneficiu. Instituţia, ai cărei acţionari sunt statul român (75%) şi Fondul Proprietatea (25%), nu a mai reuşit să obţină profit din 2006, iar conducerea ei se aşteaptă la o uşoară redresare abia din a doua jumătate a acestui an. În toată această perioadă, pierderile companiei au depăşit 400 milioane de euro.
Aproape 2.400 de oameni daţi afară
În iunie 2010, Guvernul României aproba planul de restructurare şi reorganizare a Companiei Naţionale Poşta Română. Reprezentanţii instituţiei se grăbeau, la câteva zile după aceea, să nege faptul că acest plan presupune şi restructurări de personal. Documentele aflate în posesia RL atestă însă contrariul. „Se va trece la o nouă etapă în cadrul procesului de restructurare, etapă care va consta în: desfiinţarea Sucursalelor Servicii Poştale, It&C, Reţea Poştală, Imobiliară, Poşta Rapidă şi Centrul de Perfecţionare, comasarea Sucursalei Servicii Integrate cu Sucursala Fabrica de Timbre", arată un