Doar 4 la suta dintre romani au folosit internetul in 2010 pentru a face cumparaturi, cel mai scazut procent din Uniunea Europeana, sub nivelul Bulgariei si chiar al Serbiei si al Turciei, conform statisticilor EuroStat. Romania se situeaza la acelasi nivel ca si in anul 2008, dupa ce in 2009, pe fondul crizei, procentul celor care si-au facut cumparaturile online s-a injumatatit, pana la 2%. Cartile, revistele, ziarele si materialele pentru instruire reprezinta principalele bunuri cumparate de romani de pe internet, conform datelor Institutului National de Statistica.
La nivel european in anul 2010, cel mai bine clasate tari in ceea ce priveste procentul populatiei care face cumparaturi pe internet sunt Norvegia (71%), Danemarca (68%), si Marea Britanie, la egalitate cu Olanda (68%). La coada clasamentului se situeaza Bulgaria (5%) si Romania (4%).
NOTA: Analiza este efectuata pe baza celor mai noi informatii disponibile de la Institutul National de statistica si acopera perioada 2007-2009. Vizitati fotogaleria pentru a putea vedea reprezentarile grafice ale statisticilor.
In randul utilizatorilor de internet romani cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani, cartile si revistele reprezinta cel mai cumparat bun online, 47,2% dintre cei chestionati raspunzand ca au cumparat produse din aceasta categorie in anul 2009. Imbracamintea si vacantele au inregistrat cresteri semnificative comparativ cu anul 2008, clasandu-se pe pozitiile doi si trei ale topului preferintelor internautilor romani, cu 37,9, respectiv 34,2 de procente. Cea mai slab clasata categorie de produse in anul 2009 au fost bunurile de gospodarie, pe care doar 9,1% dintre respondenti au ales sa le cumpere din magazine virtuale.
Biletele pentru evenimente culturale au inregistrat cea mai puternica crestere: daca in 2007 doar 6,4% dintre cei chestionati au ales c