Decizia Guvernului de a impune utilizarea cauciucurilor de iarnă începând cu toamna acestui an pare să-i fi luat pe nepregătite până şi pe aleşii neamului.
Conform biroului de presă al Camerei Deputaților parcul auto care deservește aparatul central este format din 148 de mașini iar birourile teritoriale mai dețin încă 334 de vehicule. Dacă în teritoriu toate mașinile sunt Dacia Logan, echipare Ambition, la nivel central pretențiile au fost ceva mai mari astfel încât, în afară de cele 66 de modele Dacia, deputații sunt transportați cu vehicule precum Daewoo Nubira (33 unități), Mercedes E200K (13 unități), Toyota Coaster (8 unități) sau Opel Vectra (5 unități). În rest, câteva modele Volkswagen, Mitsubishi și o pleiadă de vehicule comerciale ușoare sau utilaje care deservesc instituția.
Interesant este că, la întrebarea „Capital”, dacă toate mașinile utilizate de deputați au anvelope de iarnă și dacă în bugetul pentru 2011 au fost prevăzute sume pentru echiparea corespunzătoare a acestora, biroul de presă ne-a răspuns sec: „Nu!” Motivul? Când a fost discutat bugetul Camerei, nu exista nici o reglementare care să impună utilizarea obligatorie a anvelopelor de iarnă. „Parcul auto este parțial echipat cu anvelope de iarnă. Bugetul Camerei Deputaților pentru 2011 nu prevede nici o sumă pentru echiparea cu anvelope de iarnă a celorlalte autoturisme”, este concluzia documentului remis redacției. Prin urmare, pentru a circula pe drumurile publice iarna viitoare, deputații vor trebui să își majoreze bugetul. De unde vor veni banii? Asta o cam știm cu toții și e foarte „reconfortant” să aflăm că, pe lângă cheltuiala la care Guvernul îi obligă pe șoferi, chiar și cetățenii care nu circulă cu mașinile proprii vor trebui să plătească.
De altfel, aceasta nu pare a fi singura cheltuială suplimentară a Camerei Deputaților în 2011. Conform documentului trimis