"Boxul şi dansul au multe puncte comune: ritmul, mişcarea, pregătirea, suflul, angajamentul total, lupta corp la corp, uşurinţa, supleţea, energia, provocările, transpiraţia...", afirmă coregraful Mourad Merzouki, motivând cea mai recentă creaţie a sa, "Boxe, Boxe".
Miercuri şi joi, acest spectacolul de dans poate fi vizionat la Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian" din Bucureşti.
Născut la Lyon, în 1973, Mourad Merzouki a studiat arta circului şi artele marţiale, fiind el însuşi boxer, înainte de a trece, în 1990, la hip-hop. A fost ucenicul marelui coregraf Josef Nadj, după ce lucrase cu Maryse Delente, Jean-François Duroure, iar în 1996 şi-a înfiinţat propria companie, "Käfig" (cuşcă, în limba arabă), din dorinţa de a putea combina diferite stiluri de dans. A colaborat cu nume cunoscute, cum ar fi Josette Baïz, fostă dansatoare în trupa lui Jean-Claude Gallotta, sau Kader Attou, interesat şi el de relaţia dintre hip-hop şi celelalte formule de dans contemporan.
Distins în 2006 cu Premiul SACD (Societatea Autorilor şi Compozitorilor din Teatru), conduce, din 2009, Centrul Coregrafic Naţional de la Créteil.
Din 1997, coregrafiile se înlănţuie. Sunt reţinute de cronicarii de specialitate "Rendez-vous", în colaborare cu Josette Baïz, "Cabaretul uman", "Nu există probleme", împreună cu Kader Attou, în cadrul Anului Algeria în Franţa, "Corpul este grafic", "Correria Agwa" pentru Companhia Urbana de Dança din Rio de Janeiro, spectacol pe care l-a prezentat, în 2010, la Bucureşti, cu propria sa companie, "Käfig". În teatru semnează coregrafii pline de energie pentru "Bucătăria lui Arnold Wesker", în colaborare cu Claudia Stavisky, şi pentru "L'Age d'Or", de Georges Feydeau,
În "Boxe Boxe", pe care declară că l-a realizat din nevoia de defulare, de descătuşare a propriei energii, coregraful mărturiseşte că a dorit "să mă joc cu contra