Tot mai mulți patroni admit faptul că succesul în afaceri se datorează, în mare măsură, clienților cu vârste mai mici de 23 de ani.
Pentru administratorii câtorva categorii de firme, elevii și studenții reprezintă principala sursă de venit. Puși în fața unui scenariu conform căruia această categorie de clienți nu ar exista, patronii răspund la unison: „Firma ar fi pe butuci”.
Este cazul micilor magazine de xerox, care oferă servicii de fotocopiere, listare sau tehoredactare și care rezistă pe piață datorită tinerilor care apelează la astfel de servicii.
„Sunt de cinci ani pe piață și mereu această afacere a mers bine. În momentul de față este chiar în creștere, avem încasări de 400-500 de lei zilnic, mai ales în perioadă de sesiune. Cel mai cerut este xeroxul, tinerii vin și copiază cărți întregi, care îi costă, astfel, la jumătate de preț față de librării. De asemenea, mergem bine și pe tehnoredactare, referate și listare. Dacă nu ar fi elevii și studenții, această afacere nu ar exista”, ne spune Eugen Fritea, administratorul unei firme de specialitate.
În aceeași situație se află și internet-cafe-urile din Drobeta Turnu Severin.
„Pentru noi a fost o perioadă foarte grea în momentul în care s-au dezvoltat serviciile de internet pentru acasă, iar prețurile au scăzut drastic pe acest segment. Foarte multe firme s-au închis în anii trecuți din acest motiv, din lipsă de clienți. Ceea ce ne-a salvat a fost avalanșa de clienți cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani, care vin și joacă jocuri în rețea”, spune și Marcel Avramescu, patronul unui Internet-caffe din oraș.
Fast food-urile, preferatele tinerilor
Firmele care oferă servicii fast-food au o situație ceva mai roz, întrucât au clienți din toate categoriile de vârstă. Cu toate astea, reprezentanții acestui segment de piață recunosc faptul că tinerii