Aproximativ 500.000 de euro costă participarea României la concursul Eurovision 2011. Din această sumă, 100.000 reprezintă taxa plătită de Televiziunea Română în conturile European Broadcasting Union pentru ca Hotel FM să urce pe scena de la Düsseldorf trei minute în cea de-a doua semifinală a competiţiei şi încă alte trei minute dacă cei trei băieţi se vor califica în finala de la 14 mai. „Avem lângă noi mai multe companii private care au contribuit la bugetul necesar organizării selecţiei naţionale, turneului de promovare şi reprezentării României la Düsseldorf.
Încă mai adunăm finanţatori, sperăm să aducem lângă noi şi Ministerul Turismului, cu care suntem în negocieri, pentru că urmărim acelaşi scop – promovarea României în străinătate. Bugetul este aproximativ egal cu cel de anul trecut, în ciuda crizei, taxa EBU nu s-a micşorat, ba, mai mult, cheltuielile cu cazarea au crescut, Düsseldorf fiind un oraş mai scump decât cele în care am mers în anii trecuţi”, a declarat Marina Almăşan în cadrul conferinţei de presă organizate ieri, la o lună de la câştigarea selecţiei naţionale de trupa Hotel FM.
La eveniment a fost prezentă o mare parte din echipa TVR implicată în proiectul Eurovision 2011, dar şi colaboratori „externi”. Printre ei se numără impresarul româno-german Christian Raetscher, devenit între timp şi impresar al celor de la Hotel FM. Raetscher a făcut parte din juriul care a ales cele 13 piese pentru finala selecţiei naţionale. Deocamdată, româno-germanul nu a arătat puterea lui de impresar, câtă vreme în calendarul provizoriu al turneului de promovare a piesei „Change” în Europa nu figurează nici Germania, nici sora ei de limbă, Austria. Până în acest moment, se ştie că Hotel FM se va caza în hoteluri din Chişinău, Londra, Roma, Budapesta, Atena şi Sofia, capitale în care românii vor merge să facă lobby radio-tv pies