La un an de la deschidere, proprietarul AFI Palace Cotroceni a renunţat la 33 de chiriaşi a căror perfomanţe comerciale nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor. În prezent, mall-ul are o rată de ocupare de 96-97%, însă proprietarul speră să închirieze cât mai repede spaţiile rămase disponibile.
„Noi ne aşteptam să înlocuim cam 15% din retailerii cu care am încheiat contracte, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Procesul de înlocuire a retailerilor neperformanţi este unul fără oprire şi face parte din îmbunătăţirea activităţii proiectului“, a declarat Israel Visel, managerul mall-ului din Cotroceni.
Trebuie precizat că fiecărui procent de neocupare îi corespunde o suprafaţă de circa 800 mp. În prezent, mall-ul are 33-34 de magazine goale, dintr-un total de 310 unităţi disponibile.
Israel Visel a mai precizat că retailerii care au părăsit mall-ul au fost înlocuiţi cu alţii care, în unele cazuri, plătesc o chirie chiar mai mare. Totodată, reprezentantul companiei au mai anunţat că retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M va deschide primul magazin din România în cadrul AFI Palace Cotroceni, în luna martie a acestui an.
Afaceri peste aşteptări
Primul an de funţionare a adus companiei cu capital israelian un rulaj din vânzări de circa 164 mil. euro, cu o medie lunară de circa 13 mil. euro. Extrapolând, putem spune că retailerii din Cotroceni au realizat vânzări de 270-280 de euro/mp. Mall-ul înregistrează un trafic mediu în timpul săptămânii de circa 50.000 de vizitatori pe zi, iar în week-end acesta creşte la 70-80.000 de oameni. Vârful de trafic în cadrul centrului comercial se atinge, în funcţie de zi, în intervalul orar 17:00 – 19:30.
Odată cu deschiderea pasajului Basarab, proprietarul complexului speră la o creştere a traficului cu 15%.
Încep lucrările la Ploieşti
Dezvoltatorul israelian a mai anunţat că va începe în ace