Foto: Bogdan Chesaru / Intact Images Avem un brand, să îl promovăm! Turiştii străini vor fi invitaţi să exploreze Grădina Carpatină prin intermediul unor spoturi publicitare difuzate pe televiziunile paneuropene.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, cumpără publicitate pe canale internaţionale de televiziune cu un buget de 17,2 milioane de lei, fără TVA (5,1 milioane euro, inclusiv TVA), pentru promovarea brandului turistic naţional.
Acţiunea este cofinanţată în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa 5, operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”. Udrea speră ca această măsură să creeze o imagine pozitivă a României ca destinaţie turistică, să crească gradul de cunoaştere a ţării pe plan internaţional şi, bineînţeles, să crească numărul de turişti proveniţi în special de pe principalele pieţe prioritare identificate în Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026. Vor fi difuzate spoturi de 30 secunde şi de 20 de secunde în proporţie egală (50% spoturi de 30 de secunde şi 50% spoturi de 20 de secunde). Ofertantul va asigura distribuţia echilibrată a spoturilor pe durata unei campanii de 12 luni, iar numărul difuzărilor va fi distribuit în mod egal pe zile. MDRT doreşte ca măcar puţin 60% din spoturile difuzate pe fiecare din cele trei posturi să fie difuzate la ore de maximă audienţă corespunzătoare fiecărei regiuni geografice acoperite de fiecare dintre acestea, potrivit informaţiilor din caietul de sarcini, publicat pe site-ul e-licitatie.ro.
„Având în vedere valoarea financiară ridicată a acestei campanii media, solicităm ca în bugetul alocat să fie inclusă ca bonus şi producţia oferită de unul dintre cele trei canale internaţionale selecţionate a unui s