Un milion şi jumătate de români intră frecvent sau din când în când pe internet pentru a-şi găsi perechea. Dintre cei care îşi caută deseori partener online, aproape 40% au între 14 şi 24 de ani, 26% între 25 şi 34 de ani, iar 21,3% între 35 şi 44 de ani
67.000 dintre cei care intră frecvent pe site-urile de flirting şi dating (adică 9,4%) au între 45 şi 54 de ani, iar 29.000 au vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani, ceea ce înseamnă un procent de 4,1% din totalul lor, arată datele din Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), realizat în perioada martie-august 2010. Cei care îşi caută frecvent perechea în faţa calculatorului, 715.000 de români, sunt în mare majoritate bărbaţi - 58,7%, procentul femeilor disponibile online fiind de doar 41,3%. În ceea ce-i priveşte pe cei care accesează din când în când portalurile de dating (780.000 la număr), 40,5% au între 14 şi 24 de ani, 28% între 25 şi 34 de ani, iar circa 20% au între 35 şi 44 de ani.
63.000 dintre internauţii aflaţi în această categorie au între 45 şi 54 de ani, iar 27.000 au între 55 şi 64 de ani, mai relevă datele SATI. Majoritatea celor care apelează cu regularitate la internet pentru a intra într-o relaţie au studii primare şi medii şi venituri mici, sub 270 de euro.
"Motivul este unul simplu, cei mai mulţi dintre cei care accesează site-urile de flirting şi dating sunt tineri care fie nu au apucat să îşi definitiveze studiile, fie prestează un job slab remunerat; vorbim, în ultimul caz, despre persoanele cu studii medii care au intrat deja în «câmpul muncii», dar au venituri mici", a declarat pentru gândul Daniel Secărea, Research Manager la Mediafax Group. Doar 10,4% din cei care îşi caută frecvent sufletul pereche pe internet sunt salariaţi cu funcţie de conducere şi chiar mai puţini, 6,2%, sunt întreprinzători particulari. 64,3% dintre ei spun că sunt salariaţi fără func