Băncile din România care şi-au făcut în luna ianuarie reclamă prin intermediul Google, cel mai mare motor de căutare din lume, la ofertele de împrumuturi au plătit şi şase dolari pentru a folosi cuvântul-cheie "credit" în anunţuri, potrivit datelor agregate de agenţia de web marketing Today's.
"Credit" a fost cel mai scump cuvânt-cheie plătit de băncile din România în luna ianuarie pe Google AdWords, potrivit sursei citate.
"Creditele au fost promovate foarte mult în ultimele trei luni ale anului 2010 pe Google", potrivit lui Marius Lăzărescu, CEO al Today's şi expert certificat Google AdWords.
Google AdWords este un serviciu de publicitate online plătită, care funcţionează după metoda cost pe clic (pay per clic), ceea ce înseamnă că un client al Google AdWords va fi taxat doar în momentul în care un utilizator care navighează pe internet a dat clic pe link-ul aferent anunţului afişat de motorul de căutare.
Prin sistemul de publicitate Google AdWords, reclamele clienţilor sunt afişate doar pentru utilizatorii care caută pe internet anumite cuvinte-cheie legate de compania respectivă. Preţul cuvintelor-cheie este stabilit prin licitaţie de către companiile care doresc să se promoveze pe Google. Spre exemplu, preţul de 6 dolari pentru cuvântul "credit" a fost stabilit în urma unei licitaţii, aceasta fiind suma pe care o companie o va plăti pentru a apărea în primele poziţii, pe prima pagină de rezultate, atunci când utilizatorii caută acest cuvânt. Dacă utilizatorii dau clic pe reclama băncii a cărei reclamă a fost afişată pe motorul de căutare, atunci compania este taxată cu şase dolari pe clic. Promovarea depinde însă de bugetele companiilor. De pildă, cele care au alocat sume mai mici nu vor apărea în primele poziţii pe motorul de căutare în funcţie de căutările după "credit".
O companie care are alocat un buget de 10 dolari pe zi pentr