Eliminarea unei taxe la Aeroportul International Iasi a provocat un nou scandal in plenul Consiliului Judetean Iasi. Un proiect propus de consilierul liberal Costel Alexe, ce prevedea eliminarea taxei de dezvoltare pe pasager, nu a mai fost introdus pe ordinea de zi. Taxa in discutie este perceputa fiecarei companii aeriene care asigura zboruri la Aeroportul Iasi. Totusi, hotararea nu a mai intrat pe ordinea de zi, conducerea institutiei nefiind de acord cu initiativa liberalilor. Grupul PNL a cerut eliminarea taxei care se percepe la zborurile internationale.
Pe aeroportul iesean ruleaza o singura cursa externa, respectiv ruta Iasi - Viena, operata de Austrian Airlines. Pe timp de vara, iesenii au parte si de doua zboruri estivale spre destinatii din exterior. "Din punctul de vedere al consilierilor liberali, atragerea de noi operatori si deschiderea de noi rute ar reprezenta un castig si pentru Aeroportul Iasi din punct de vedere al cresterii numarului de pasageri, prin reorientarea acelora care la acest moment folosesc drept punct de plecare aeroporturile din zona Moldovei, Suceava si Bacau, aeroporturi care nu percep tarif de zbor pe pasager atat pentru cursele interne, cat si cele internationale. Noi sustinem ca este absolut necesara eliminarea tarifului de dezvoltare pe pasager pentru cursele internationale", a spus consilierul Costel Alexe.
In perioada urmatoare, operatorul Carpatair va deschide alte doua zboruri externe, spre orasele Roma si Milano.
"Nu cred ca putem accepta o asemenea idee. Aeroportul trebuie sa fie functional, toate aerogarile au taxe, nu vad de ce Iasul ar avea nevoie de o reducere. Nu sunt de acord cu hotararea liberalilor. Nu putem face protectie sociala cu operatorii de transport", a precizat Constantin Simirad, presedintele CJ Iasi.
Eliminarea unei taxe la Aeroportul International Iasi a provocat un nou