Dezvoltatorii oferă cumpărătorilor de apartamente noi garanţii pentru finisaje de maximum doi ani. Pentru o maşină, a cărei viaţă este teoretic mai scurtă, garanţia pentru piesele esenţiale poate ajunge la şase ani. Legea oferă însă garanţii pentru "vicii ascunse" pentru o perioadă de zece ani.
Dezvoltatorii imobiliari se feresc să ofere garanţii prea extinse cu privire la calitatea finisajelor din locuinţele achiziţionate, astfel că în contractele semnate cu clienţii apartamentelor sunt stipulate garanţii de maximum doi ani, potrivit infromaţiilor din piaţă.
Conform legii, cumpărătorii de locuinţe sunt protejaţi de "vicii ascunse ale construcţiei" apărute într-un interval de 10 de ani de la recepţia lucrării, în timp ce eventualele vicii ale structurii de rezistenţă sunt garantate pe toată durata de existenţă a construcţiei. Doar că pentru acestea nu este răspunzător investitorul, respectiv cel de la care ai cumpărat apartamentul, ci "proiectantul, specialistul verificator de proiecte atestat, fabricanţii şi furnizorii de materiale şi produse pentru construcţii, executantul, responsabilul tehnic cu execuţia atestat, dirigintele de specialitate sau expertul tehnic atestat", ale cărui obligaţii faţă de beneficiarul iniţial al apartamentului sunt transferate ulterior cumpărătorilor.
Astfel, pentru defectele care nu pot fi reclamate în urma procesului de recepţie, în care clientul analizezează apartamentul cumpărat, executantul lucrărilor are obligaţia de a remedia "pe propria cheltuială defectele calitative apărute din vina sa, atât în perioada de execuţie, cât şi în perioada de garanţie stabilită potrivit legii".
"După ce se transferă dreptul de proprietate, beneficiarul poate chema în judecată antreprenorul pentru remedierea neregulilor care nu au fost observate în procesul de recepţie", explică avocatul Cristina Buric, asociat în cadr