Firma de pe Calea Victoriei crea colecţii şi organiza prezentări pentru străini şi pentru "lumea bună" din epoca ceauşistă, iar modelele se mulţumeau cu faima şi cu statutul de "personaj".
1 /.
În al doilea sau al treilea an de la apariţia Evenimentului zilei, redactorul şef de atunci, Ion Cristoiu, păstra fotografia Eugeniei Enciu sub geamul biroului, iar articolul de deschidere şi poza acesteia de pe prima pagină se află şi azi în colecţia ei personală. Fost model al Casei de Modă Venus din 1980 şi până după Revoluţia din 1989, Eugenia mărturiseşte că mai cumpără foarte rar ziare, pentru că o deranjează mondenul de proastă calitate, dar admite că încă sunt mulţi oameni care îşi doresc şi acest gen de presă.
Anii de la Venus marcaţi de entuziasm şi de conştienţa de a fi "cineva", perioada următoare şi prezentul, toate au ca numitor comun moda şi, chiar dacă Eugenia nu foloseşte cuvinte mari şi nu susţine că viaţa fără modă i-ar fi fost lipsită de culoare, se vede că lumina şi vitalitatea îi vin tocmai din această lume labilă, frumoasă şi aparent intangibilă, care este moda.
Fostul model povesteşte pentru "Evenimentul zilei" despre anii petrecuţi într-un mediu excusivist în care însă munca şi seriozitatea aveau cel puţin aceeaşi
valoare ca şi azi.
Casa de Modă Venus, ce a fost, ce mai este
"Casa de Modă Venus era "VENUS", unică pe vremea aceea mai ales pentru Bucureşti, unde mai exista o casă de modă, care avea însă alt statut. Casa de Modă Venus avea multe ateliere - de broderie, de corsete, sutiene – secţie de plisat, marochinărie, coafor, salonul de la etajul I unde clientele se puteau pregăti pentru prezentări, dar şi mulţi lucrători şi croitori. Într-un cuvânt, la Casa de Modă Venus exista tot ceea ce era necesar pentru realizarea unui produs unitar. Sediul a existat dintotdeauna pe Calea Victor