Nu multe persoane din Germania au un cerc de cunoştinţe ca Oliver Treutlein. Germanul îi ştie pe cofondatorul Microsoft, Paul Allen, precum şi pe Saif-al-Islam, fiul preşedintelui libanez Muammar Gaddafi, pe miliardarul American Larry Ellison şi pe prinţul arabiei, Sultanul bin Abdul Aziz, scrie Der Spiegel.
În vârstă de 40 şi ceva de ani, cu siguranţă Treutlein, care conduce compania care îi poartă numele şi este unul dintre cei mai renumiţi vânzători de accesorii de lux pentru iahturi, nu a fost predestinat să stea mereu înconjurat de oameni bogaţi. El a fost instruit ca mecanic auto, deşi a a descoperit rapid o pasiune pentru materialele de lux.
Zona de intrare în compania sa a devenit un "Hall of Fame", decorată cu zeci de scrisori de la designerii de iahturi, proprietarii şi căpitanii, care îi laudă toate lucrările.
Treutlein produce, creează şi utilizează cele mai preţioase covoare şi materiale textile pe care un miliardar le poate găsi. Mătase naturală? Nicio problemă, preţul este de 3.000 de euro pe metru pătrat.
Covoarele de bambus sunt disponibile la un preţ mai mic de 1.500 euro metrul pătrat, iar alte covoraşe simple costă mai puţin de 600 euro pe metru pătrat. Oamenii care îl angajează pe Treutlein nu se uită la bani.
"Un iaht este şi rămâne un simbol al statutului social", potrivit creatorului de bărci Joachim Kinder, care nu este singurul din conaţionalii lui Treutlein care profită de pe urma acestui business.
Ultima fiţă? Duşurile cu şampanie
Şi duşurile RainSky pe care le vinde Matthias Voit de la Dornbracht sunt la mare căutare printre clienţi, aşa cum sunt şi covoarele lui Treutlein.
Pentru a simula o ploaie cât mai reală, ele trebuie instalate în tavane de cel putin 2,4 metri înălţime. Pentru iahturile care au o înălţime a tavanelor mai mică, acestea vor trebui să fie înălţate. "Costă doar cu câteva mil