„Adevărul“ începe o serie de teste cu autoturisme second hand. Candidata de astăzi este modelul compact al constructorului japonez Mazda, care se comportă bine şi după 60.000 de kilometri. Producătorul nipon a oferit pentru această gamă 7 motorizări (3 diesel şi 4 pe benzină) cu puteri cuprinse între 84 şi 260 de cai.
Mazda3 testată de noi are cea mai slabă versiune de propulsor, de 1,4 litri şi 84 CP. Modelul este cel cu face-lift (corespunzător anului 2007), dar a fost construit în 2008, are 62.000 de kilometri parcurşi şi a trecut prin trei revizii.
Atunci când a fost lansată oficial, în 2004, Mazda3 a schimbat felul în care clienţii percepeau clasa compactă datorită dimensiunilor şi finisajelor. După trei ani, în 2007, Mazda a decis să aducă modificări minore acestei game pentru a ţine pasul cu schimbările de design al concurenţei. Upgradeurile pentru 2007 au mai inclus şi câteva schimbări aduse manevrabilităţii şi comportamentului dinamic ale modelelor. Amortizoarele faţă ale suspensiilor de tip MacPherson au fost modificate pentru a oferi un feedback mai bun şi pentru a reduce comportamentul subvirator, în timp ce suspensiile spate au fost şi ele revizuite pentru a se potrivi în ansamblu. Toate modelele din gamă au tracţiune faţă. Pentru Mazda3, japonezii au vrut să aducă puţin rafinament în clasa compactă. Le-a reuşit parţial acest demers, dar au „închegat" un automobil uşor de condus, cu un design interior aventurier şi în acelaşi timp plăcut.
Poziţie sportivă pentru 84 CP
Sincer eu mă aşteptam la un motor 1,4 care abia ar fi putut să mişte maşina. În schimb am descoperit că japonezii au pus pe Mazda3 un motor cu vână. E drept că nu se poate compara cu Mazdaspeed 3, dar totuşi nu este la fel de lent ca alte unităţi de aceeaşi cilindree de pe alte maşini europene. La această versiune câteva cuvinte de reproş despre interiorul cam sărăc