Ofertele de angajare postate pe reţelele de socializare sunt acum la modă în domeniul recrutării de salariaţi.
Companiile care au locuri de muncă vacante aleg opţiuni din ce în ce mai inovatoare pentru a-şi atrage potenţialii angajaţi. Anunţurile postate pe reţelele de socializare sunt mult mai atrăgătoare pentru tinerii care sunt obişnuiţi să-şi petreacă majoritatea timpului online. De fapt, aceştia reprezintă şi publicul ţintă al companiilor care postează anunţuri de acest fel şi trimit mesaje utilizatorilor de Facebook. Mesajele trimise, mult mai atractive decât anunţurile clasice de angajare, atrag tinerii şi în acelaşi timp oferă şi datele necesare despre cerinţele postului.
Anunţuri atractive pentru tineri
„Îţi doreşti să ajungi cu bicicleta până pe Everest? Iar de acolo să aluneci în viteză pe schiuri şi să te scufunzi în Oceanul Indian? Nu trebuie sa ajungi atât de sus ca să obţii jobul dorit. Trebuie doar să fii pasionat de sport! Orice sport. Şi să îl practici regulat. Aşa că, dacă eşti tânăr, ai terminat facultatea, eşti dinamic, entuziast, vorbeşti franceza sau engleza şi ai experienţă în management, te aşteptăm să te alături echipei unuia dintre cele mai mari lanţuri de retail din domeniul sportiv ca şi Manager de Departament!“. Astfel arată unul dintre anunţurile de angajare de pe Facebook.
Oficialii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Iaşi susţin că, deşi modalitatea de angajare este una atractivă, trebuie să se înscrie în parametri legali. „Angajatorii pot pune pe internet un anunţ sau pot să îl publice în ziarele de specialitate. Cu toate acestea, obligaţia lor este să le şi comunice Agenţiei în termen de cinci zile de la vacantare. Noi facem şi controale şi, dacă vedem că au locuri de muncă vacante pe care nu ni le-au comunicat, îi amendăm“, a precizat Adriana Sârghie, purtătorul de cuvânt al