Emanuel Gyenes (26 de ani) este cel mai bun produs almotorsportului românesc. Câştigătorul Dakar-ului la clasa Maraton(concurenţii nu au voie să schimbe motorul de-a lungul celor 9.500km) şi ocupant al locului 18 la general, Mani este un tip obişnuitşi extrem de modest.
Vorbeşte zâmbind despre cum a "strunit" motorul de 200 kg în duneledin Atacama, despre cât de repede poate remedia o defecţiune lamotor, dar şi despre cum l-a "călit" viaţa de şofer în România.Pilotul Vectra Racing a fost ieri oaspete în redacţia ProSport.Sătmăreanul a venit cu cele două trofee cucerite la Dakar, cu omulţime de întâmplări şi poveşti, punctând şi câteva amănunteinedite.
∞MOTOARE:"Am unul de enduro, KTM 300, şi unul de trial, GAS Gas. Am avut unTouring, dar l-am dat".
∞CUMOTORUL PRIN ORAŞ: "Nu am simţit nevoia să mă daupe străzi. Nu mi se pare ciudat faptul că, dacă merg cu motorul încompetiţii, nu mă dau şi pe stradă. Pur şi simplu nu sunt fan almersului cu motorul prin oraş".
∞MOTOCICLIŞTIITERIBILIŞTI: "Nu pot să zic cu siguranţă că nu aşmerge cu viteză sau pe o roată ori să fac «ghiduşii», dar în
cursele de enduro pe care le fac îmi satisfac astfel toată dorinţade andrenalină. Făcând asta acolo, nu mai simt nevoia să arăt ceştiu sau cât de tare sunt".
∞HAYABUSA (n.r. motor de viteză mare, care poate atinge peste 300km/h): "Dacă aş avea ocazia, m-aş da o tură cu eaca să văd cum e. Nu mi-aş cumpăra un motor de viteză, dacă ar fi săîmi iau ceva, ar fi de teren, dar nu ştiu, nu m-am gândit lamarcă".
∞PERMISULDE CONDUCERE: "Am A-ul pentru motoare şi B-ulpentru maşini. Am permis de opt ani, niciodată nu l-am avutsuspendat".
∞AMENZI:"Câteva (râde). Multe pentru centură, viteză şi staţionareinterzisă".
∞POLIŢIŞTI:"Nu prea am treabă cu ei. Acum, când am revenit de la Dakar, îndrum spre casă m-a o