Cel mai scump mall construit până în prezent în România - proiectul de 300 milioane de euro AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, botezat iniţial Cotroceni Park - a avut anul trecut circa 20 de milioane de vizite şi vânzări de 164 de milioane de euro, depăşind astfel aşteptările proprietarilor, care se aşteptau la un an mai dificil din cauza contextului economic.
Israel Vizel, directorul mallului din Cotroceni, spune că rezultatele financiare ale retailerilor au fost cu 15-20% mai bune decât estimase, ca urmare a numărului mare de vizitatori, în condiţiile în care bugetul mediu de cheltuieli nu a fost unul impresionant, bucureştenii lăsând în medie circa 8 euro la fiecare vizită.
Consultanţii au văzut deschiderea mallului Cotroceni Park, în octombrie 2009, drept un pariu extrem de riscant, în condiţiile în care centrele comerciale inaugurate în acea perioadă aveau numeroase spaţii goale, în unele cazuri chiar şi jumătate din suprafaţă. Nici dezvoltatorii care au mizat 300 de milioane de euro pe o investiţie imobiliară nu erau mai relaxaţi, dar după primul an integral de funcţionare se arată mulţumiţi de rezultate.
"Un asemenea proiect m-a speriat iniţial. Mărimea poate fi un bumerang. Ai nevoie de mai mulţi chiriaşi, de mai mulţi vizitatori, totul se multiplică. În Bucureşti ar trebui să fie un singur mall mare, dominant, şi restul proiecte de cartier, de proximitate. Consider că ar fi o greşeală să mai facă cineva un mall de asemenea dimensiuni în Bucureşti. Un proiect de 20.000 de metri pătraţi poate merge mai bine decât unul mare. Un mall de 100.000 de metri pătraţi te poate «ucide»", spune acum Israel Vizel, general manager al mallului controlat de miliardarul israelian Lev Leviev. Vizel a fost implicat şi în dezvoltarea proiectului, alături de Reuven Havar, şi a preluat conducerea administrativă după inaugurarea din octombrie 2009.