Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D112) va putea fi depusa de firme si prin internet incepand cu 7 februarie. Pentru aceasta este nevoie insa de un certificat calificat, iar pana marti s-au achizitionat 17.000 de certificate digitale cu care se pot depune declaratii online pentru 70.000 de contribuabili, a anuntat miercuri Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedintele Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Depunerea acestei declaratii se poate face in prezent si fizic la ghiseele Fiscului insa doar pana la 1 iulie, data de la care depunerea se va face doar online. Oficialii ANAF spun ca sunt circa 470.000 de firme care vor avea aceasta obligatie.
"In principiu sunt 450.000-470.000 de contribuabili care au obligatia de a depune aceasta declaratie unica. Pentru 70.000 de firme exista la momentul asta posibilitatea de a depune electronic prin semnarea cu certificat digital sau pentru mai multe pentru ca suntem in data de 2 februarie si cu un certificat se pot depune declaratiile pentru mai multi contribuabili daca acest lucru este asumat in fata organelor fiscale", a declarat miercuri Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedintele ANAF.
Declaratia unica se depune momentan fizic doar la ANAF. Incepand cu 7 februarie se poate depune si online
Prin introducerea declaratiei unice (D112), incepand cu 1 ianuarie 2011, firmele sunt scutite sa mai depuna alte patru formulare respectiv declaratia 102 pentru bugetul de contributii si cele trei declaratii catre Casa Nationala de Pensii, Casa Nationala de Sanatate si catre Somaj (ANOFM). In plus, spun oficialii ANAF, dispare si pozitia din declaratia 100 referitoare la impozitul pe venit, preluata acum tot in declaratia unica.
Declaratia 112 va trebui completata si depusa lunar la ANAF